7/27/2012

Rapsódia s elegickým koncom


Človek ani nevie, čo má za sebou a keď to ozaj príde a nazrie sa poza chrbát prítomnosti späť v čase, objaví (ne)čakané veci, udalosti, deje.  Niekedy dokonca príde hlboké sebauvedomenie založené na kontexte života a niekedy ide len o to, že sa v starej krabici ohlási vaša ilúzia. Ja som objavila svoje dávne básnické pokusy. Čo o nich povedať? Radšej to nechám na vás... Doslovne: "cíťte sa voľní povedať svoj názor, dojmy, čokoľvek." 







Slová plynú ako drápy,
na konci ktorých 
vymetiem ako strach,
ale slová plynú...

Symbol bol tu a 
nikdy neopustil vietor 
Ako blondinka, ktorá 
niekedy usídli sa v 
mysliach niektorých - preto. 

Slabo sa stlie a v 
mene zmyslu 
kolí nášho brata 
meč, ktorý nezaslúži 
si žiadnej odmeny. 

Nezdá sa, hoci sen 
je stále na obrozre 
nášho sveta zmyslov. 
Slová ani nedokážu 
z úst našich von zato. 

Dá sa pochopiť, že nikdy
nejde o princíp vyšší, 
o moc, dobro spojené
v jedno.

Len ono je zlé v našom 
svete, že nikdy nedopadne
to dobre.   

Len slovo.

II.


Skotúľali sa prvé,
tie, ako machom 
obrastené, 
lásky.

Stali sa beztvaré.
rástli, 
nikto ich neopása, 
všetci uchýlia sa -

Sú nezmyselné
a chvíľami plané,
také, ako sa nezdá 
a pritom je to 
ako neposledná 
hviezda. 

Plné snov. 


2 komentáre:

moira povedal(a)...

musela jsem si to přečíst třikrát. Poprvé jsem tomu vůbec nerozuměla a dost slovenských slov nepobrala. Podruhé jsem se zorientovala, ale stále ještě nechápala, co jsi chtěla vyjádřit. Až když jsem to přečetla potřetí, došla mi tragičnost téhle básně a celé to na mě najednou dopadlo.
Slova.
Je krásná! Opravdu. :) Není tam typická melodičnost, ale je tam obsah, které říkankám vždy chybí. Když jsem si ji navíc polohlasně četla, zaujala mě i jemnost slovenštiny, kterou čeština postrádá. Je opravdu nádherná. :)

Unknown povedal(a)...

Keď som začala čítať, myslela som si, že mám problém na rováši... ale nakoniec môžem len povedať: veľké ďakujem, ostala som bez ostatných slov :) Ak sa ti páči moja báseň, si ozaj fajnšmejker :))) Veľká vďaka, Moira.