9/06/2012

Autorské šialenstvo #4

                                 
Ejha, po dvoch týždňoch sa vraciam s novým šialenstvom. Ani neviem, prečo som minulý týždeň zanedbala, ako sa vraví - výhovorka sa vždy nájde. Takže, svoju výhovorku si nechám pre seba a smelo predstavím autorku (opäť a zas je to ženská), ktorá ma vždy rozosmeje - ona je ozaj také slniečko - a to dosť nenúteným spôsobom. Jej knihy je radosť čítať - Susan Elizabeth Phillips.


Paradoxne, moja zbierka sa môže popýšiť tým, že začala od konca. Totiž, Rodený krásavec (Natural Born Charmer) je poslednou knihou jednej milej a utešenej rodinky nazvanej Chicago stars. Konkrétne #7. Najskôr, ak mám povedať pravdu, som váhala o dušu spasenú, pretože ma obálka bila do očí nevídaným spôsobom, skoro doslovne. Neskôr sa ocitla vo výpredaji a ja som akosi prehltla moju nechuť voči nej a objednala som ju. Na moje nevýslovné šťastie. Lebo, Susan je originálna, ojedinelá a nenásilne vtipná spisovateľka. Často som sa nachádzala s obočím vysoko vyzdvihnutým až kdesi na pol čela, keďže som nechápala, kde ona chodí na tie fóry. Nakoniec môžem dodať, že je vlastne jedno, s ktorou knihou začnete, ani jedna vás totiž nepustí...

                                                
Ďalšou zo série Chicagských krásavíc (#3) je titul Iba moje dieťa (Nobody´s baby but mine). Tu ma zase dostala anotácia, ktorá sama o sebe ponúkala množstvo scenárov. Moje šedé závitky len tak kričali, že sa chcú dozvedieť viac. Už ani nespomínam, že keď ide v knihe o deti, tak si ma už napoly získala - nie, žiadna predpojatosť, ani zaujatosť nehrozí! :) Nuž, celkom odosobnene môžem potvrdiť, že ani táto kniha nesklamala. Ba naopak, pobavila, osviežila a sem-tam rozosmutnila. Len tým správnym spôsobom, samozrejme.


Kolekciu Phillipsoviek dopĺňa aj Divoška z Mississippi (Ain´t she sweet?). Ďalšia čudná obálka, ale keďže som vedela do čoho idem, z hľadiska obsahu - pochopiteľne, tak som neváhala. Kniha nebola úplné terno, ako dva predchádzajúce tituly, ale za prečítanie mi stála.


Zatiaľ môj najnovší a tiež aj najstarší, čo sa týka dátumu vydania, prírastok je Prvá dáma (First Lady). Nevolá sa tak pre nič za nič. Ide o fiktívnu postavu prvej dámy USA, ktorej sa zunoval svet vysokej politiky a minimálneho súkromia natoľko, že sa na vlastnú päsť a k tomu aj v prezlečení vydala do sveta, kde zažila milión a jedno dobrodružstvo. Netreba dodávať, že popri tom dokázala človeka (teda mňa) rozosmiať mnohorakým spôsobom. 
Btw. obálka znovu prehráva, ale už sa nad tým prestávam vzrušovať.


Toľko k mojej malej, ale zato utešenej zbierke. Samozrejme, že som sa dostala aj k ďalším jej dielam a  preto deklamujem, že v rámci žánru je ona, S. E. P., na vrchole. Toť ešte k mojím fotogenickým krásaviciam...




Vy máte skúsenosti so Susan? Či vás očaril niekto iný? ;-)

Žiadne komentáre: